fredag 13. februar 2015

oppdrag 15- drømmejobben

Heisann!
I dag kom endeleg den nye læraren, ho har jobba mye med media før og har mye erfaring. I dag kunne vi velge mellom to oppgaver drømme jobben (innenfor media) eller drømme intervjuet.

Eg velge då å skrive om drømme jobben innen media. Eg kan egentlig ikkje tenke meg å jobbe i media yrket men viss eg måtte velge ein jobb så måtte det nokk vore fortograf for et interiørblad eller eit motebald. Eg har alltid likt å ta bilder og liker å jobbe praktisk. Klær og møbler har alltid intressert meg. Mange syns kanskje det høres kjedelig ut å ta bilde av møbler, men du møter mange folk og har mulighet til å bruke din inspirasjon til å inspirere andre. Bilder seier mer enn 1000 ord, og det vil eg si er sant. Bilder gjør mye, for de som ikke kan lese så kan de fremdeles se på bilder og tenk så kjedelig en artikkel hadde blitt uten bilder. Så det å ha bilde av klæra du vil selge er mye lettere enn å mått beskrive det.

Magasiner er lagt mest for å kunne inspirere og få folk til å ha lyst på produktet og den prosessen kunne eg gjerne tatt del i. Farger, stoffer, former det er ting du må tenke på og det har eg alltid likt. Så kvifor eg trur dette yrket ville passet meg bra er fordi eg like å jobba me folk, flink til å sammerbeide, har et øye for farger som passer sammen og liker å ta bilder generelt.

Vil du se litt bilder som eg har tat selv så kan du besøke instagramkontoen min: saraedland
kilde: HER

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar